Poznejte největších nepřátel vašeho hubnutí

5. září 2011 v 16:27 |  Tipy, rady, triky, zkušenosti...

Všichni dobře víme, že za pěknou postavou stojí i správná strava. A víme i to, čeho bychom se v ní měli vyvarovat. Sexy křivkám vůbec neprospívá tuk, cukr ani mouka a všude čteme i o zbytečnosti přehnaného solení. Všimli jste si, co mají všechny tyto přísady společné? Přece barvu, a právě proto je můžeme označit za bílé nepřátele našeho hubnutí.

Tuk
Téměř každá dieta je postavena na omezeném příjmu tuků. Pozor však na fakt, kterým je to, že snižovat máte příjem živočišných tuků. Pokud toto slůvko zcela vynecháte, začnete vážně škodit svému zdraví. Tělo totiž tuky potřebuje, a to dokonce i při hubnutí. V stravě byste měli mít alespoň 30% tuků, z čehož pouze desetina by měla být živočišná. Zbytek by měly tvořit tuky rostlinné, které jsou velmi prospěšné. I při dietě tedy dbejte na příjem tuku, ale hlídejte si, v jaké formě ho přijímáte. Pokud totiž sníte jednu porci hranolek a smaženého sýra, máte postaráno o celodenní nadílku tuků, ale v té najnekvalitnejšej formě. Upřednostňujte proto olej slunečnicový, olivový zda sojový a úplně nejlepší jsou panenské za studena lisované oleje.

Cukr
Možná si to ani neuvědomujete, ale pro vaši postavu je ještě škodlivější cukr. Mnozí sice svou nadváhu připisují výhradně tukům a také při koupi studují na obalu jejich obsah, ale měli by se spíše zaměřit na cukry. Ty se velmi rádi v potravinách ukrývají, a právě tzv.. skryté cukry jsou úplně nejhorší. Při nakupování se tedy poctivě věnujte složením na obalech a zřejmě budete překvapeni, kde všude a v jakém množství se ty zrádné sacharidy nacházejí.
Tělo cukry sice potřebuje, ale jen v takovém množství, které dokáže zužitkovat. Čím více cukrů přijmete, tím si děláte větší tukové zásoby, protože tělo jeho nadbytek automaticky ukládá. Doporučená denní dávka je asi 10 lžiček cukru, což je dohromady asi 40 gramů. Jen ve dvou deci slazeného nápoje je však těch lžiček až 6, takže se velmi rychle může stát, že se nakumulují.

Mouka
Dobře známým nepřítelem hubnutí je i bílá mouka. Každý vám bez rozmýšlení doporučí její celozrnnou variantu a také celozrnné těstoviny. Víte však, proč jsou celozrnné výrobky opravdu lepší? Zaprvé jsou výživově mnohem bohatší a číselně mají až oo 80 procent více živin. Obsahují více vlákniny, což znamená, že se bude jídlo déle trávit. Tím, že se bude objem přijaté energie uvolňovat postupně, vaše hladina cukru v krvi bude déle v rovnovážném stavu.

Sůl
No a na závěr je zde sůl. Další z bílých přísad do jídla, kterou naše tělo potřebuje, ale opět v té správné míře. Jako doporučená denní dávka se uvádí přibližně 5 gramů, což je přibližně 10 špetek nabraných prsty. Když si uvědomíte, že sůl se zcela běžně nachází v potravinách, které kupujeme, je solení "navíc" většinou zbytečné. Sůl přirozeně váže vodu, což vám automaticky přidává na váze a pokud si jí budete pravidelně dopřávat příliš mnoho, ohrožujete svůj krevní tlak, cévy i ledviny. No a protože hezké tělo znamená hlavně zdravé tělo, dávejte si pozor i na množství soli ve vaší stravě.
 

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.