Ovesná kaše s mákem a jablky

5. září 2011 v 16:39 |  Recepty
Potřebujete posílit své kosti a odstranit dlouhotrvající únavu? Pak jsou tyto snídaně pro vás i skutečným lékem.Mák obsahuje nejvíce vápníku ze všech potravin (1420 mg/100 g). Je to 12 x vícenež má mléko a 3 x více než tvrdé sýry. Podle posledních výzkumů využitelnos tvápníku z rostlinných zdrojů je mnohem vyšší než z mléka a mléčných výrobků.
Podle analýz jen dva lidé z tisíce mají hodnotu vápníku v krvi v pořádku. Všech1000 lidí jedlo denně mléčné výrobky. Tuto skutečnost vysvětluje fakt, že mléčné výrobky poskytují kromě vápníku, zároveň i vysoké procento bílkovin. Zjistilo se, že při zpracování těchto bílkovin organismus více vápníku ztratí než přijal.
Tyto snídaně složené podle pravidel správné výživy vám kromě posílení kostí značně vylepší i hladinu železa v krvi, čímž účinně předejdete únavě a anémii.

Čas přípravy 20 minut - náročnost jednoduchá

Potřebujemepro 2 osoby:
1 šálek (1,8 dcl) ovesných vloček
2,5 šálku mléka (sojové, kravské)
2 špetky soli
med
hnědý cukr
3 - 4 jablka
lžíci citrónové šťávy
2 hrsti rozinek
6 lžic mletého máku
skořice

Postup:
Ovesné vločky propláchneme na sítku a vsypeme do vroucího mléka.
Přidáme sůl, zmírníme plamen a mícháme, dokud nevypění. Pak ji na mírném ohni povaříme 10 - 15 min, pokud se nerozvaří na hustou kaši.
Necháme chvíli vychladnout. Pak osladíme medem podle chuti.
Mezitím nastrouháme jablka, hned je zakapeme citronovou šťávou, přidáme promyté předem namočené rozinky, skořici, rozemletý mák a dobře promícháme s ovesnými vločkami.
Servírujeme v müsli miskách, hustě posypané kokosem, polité medem a ozdobené čerstvým ovocem.
Nebo kaši nazdobíme kukuřičnými lupínky, nakrájenými ořechy a sušeným ovocem.
Obměna - V tomto jídle obměňujeme vločky (sojové, pohankové, pšeničné) a čerstvé ovocena ozdobení.


Zajímavost
Ovesné vločky jsou mimořádně bohaté na vitaminy skupiny B, vlákninu, hořčík -vitamíny a minerály, které ideálně vyživují a zklidňují naši nervovou soustavu a podporují metabolismus. Naši dobrou náladu podpoří i obsah serotoninu - hormonu dobré nálady. Rozinky jsou bohatým zdrojem mědi, který významně podporuje krvetvorbu. Sójové mléko obsahuje plnohodnotné bílkoviny a vitaminy skupiny B. Účinně dokáže snižovat hladinu cholesterolu v krvi a navíc obsahuje rostlinné hormony- fytoestrogeny, které výtečně pomáhají v prevenci osteoporózy a rakoviny prsu.
 

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.