Zdravá rýže

30. srpna 2011 v 16:18 | Poppy.MK™ |  Tipy, rady, triky, zkušenosti...
1. Rýže je lehce stravitelná, nepůsobí plynatost a je tudíž vhodná pro výživu dětí, starých lidí a pro lidi s žaludeční, žlučníkovou či pooperační dietou.

2. Rýže neobsahuje cholesterol.

3. Rýže neobsahuje lepek (gluten) a proto je vhodnou potravinou pro lidi s alergií na lepek (celiakií).

4. Hrnek uvařené rýže obsahuje pouze 150 kalorií.

5. Díky obsahu minerálních látek a vitamínů je hnědá rýže ideální potravinou pro zdravé vlasy, nehty, kůži a kosti.

6. Rýže je bohatá na slizotvorné substance, což má význam pro léčbu zažívacích potíží a střevních onemocnění.

7. "Rýžový sliz" pomáhá zmírnit průjem. K tomu účelu je vhodné uvařit 25 g rýže v 1 litru vody.

8. Konzumování rýže zlepšuje stav kůže při lupence.

9. Rýže obsahuje 8 esenciálních aminokyselin. Pokud uvaříme rýži s luštěninami (např. čočkou, hrachem či sójou), získáme plnohodnotný zdroj bílkovin.

10. Rýže podporuje vylučování vody a zplodin metabolismu přes ledviny.

11. Škrob v bílé i hnědé rýži se tráví a absorbuje pomalu a při tom trvale uvolňuje do krve glukózu, což pomáhá kontrolovat hladinu krevního cukru. To je výhodné u lidí trpících cukrovkou či hypoglykemií (sníženou hladinou krevního cukru).

12. Rýže pomáhá snižovat riziko rakoviny tlustého střeva, prsu a prostaty.

13. Konzumace rýže snižuje krevní tlak.

14. Vývar z rýže pomáhá při vysokých teplotách a zánětech.

15. Působí preventivně i léčebně proti ledvinovým kamenům kalciového typu.

16. Podle makrobiotiky patří hnědá rýže mezi energeticky vyrovnané potraviny, tudíž není ani extrémně stahující či rozpínavá.
 

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.