Zásady pro hubnutí

30. srpna 2011 v 19:25 | Poppy.MK™ |  Tipy, rady, triky, zkušenosti...
1. Pravidelná strava (cca 4 - 5x denně menší porce, nejlépe v intervalu 2,5 - 3 hodin).

2. Pravidelný pitný režim (nejméně 2 - 3 litry neslazených tekutin denně).
Voda ječ totiž důležitým činitelem v udržení stálosti vnistřního prostředí organismu. Její nedostatk přispívá ke vzniku močových a ledvinových kamenů.

3. Strava by měla být co nejpestřejší. Zaručuje přívod všečch základních živin, vitamínů a stopových prvků.
4. Omezení jednoduchých cukrů (cukr, sladkosti, cukrovinky, apod.) a tuků (zejména živočišných - máslo, sádlo, škvarky, slanina) a s vysokým podílem tuku (80 %).

5. Strava bohatá na vlákninu (zelenina, celozrnné výrobky, luštěniny, ovoce). Denně je vhodné sníst nejméně 400 g zeleniny a ovoce, přičemž čím více zeleniny, tím lépe.

6. Omezení spotřeby uzenin (salámy, párky) a tučných mléčných výrobků. Vhodné jsou sýry do 30 % tuku v sušině a jogurty do 2 % tuku.

7. Jednou týdně či jednou za 14 dní je možné zařadit tzv. odlehčovací den. Během např. zeleninového dne se konzumuje pouze zelenina v množství zhruba 2,5 kg na den při dodržování pravidelnosti ve stravě a pitného režimu.

8. Pozvolné hubnutí. Optimální úbytek hmotnosti je 0,5 kg, maximálně 1 kg týdně. Při výraznějším úbytku dochází velmi často k jo-jo efektu.

9. Redukce hmotnosti by měla jít ruku v ruce se zvýšením pohybové aktivity.

10. Případné stresové situace se snažit řešit jinak než jídlem.
 

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.