9 věcí na zdravé mlsání

31. srpna 2011 v 18:05 |  Tipy, rady, triky, zkušenosti...
Mlsejte kukuřici
Snažíte se stravovat zdravě, ale přesto si večer u televize nedovedete představit bez oblíbeného balíčku brambůrek? Nezoufejte, jen bramborové lupínky vyměňte za zdravější popcorn. 25 g smažených chipsů obsahuje 131 kcal a 8,3 g tuku, zatímco stejné množství kukuřičné pochoutky pouze 88 kcal a 5 g tuku. A pochutnáte si na ní možná ještě víc!

Pochutnejte si na jahodách
Pokud chcete být jako proutek, vyhýbejte se pamlskům a místo nich vyzkoušejte jahody. Uspokojí vaši chuť na sladké a při energetické hodnotě 3 kcal na jednu jahodu jsou skvělou pochoutkou kdykoli během dne. Navíc jsou bohaté na vitamin C a antioxidanty, které působí proti rakovině.

Jezte libové maso
Červené maso by z vašeho jídelníčku nemělo úplně zmizet. Klidně si jednou za čas dejte pořádný steak, je totiž plný proteinů a dodá vašemu tělu potřebnou energii. Místo smažení si ho ale ugrilujte a ještě před přípravou se z něj snažte odstranit veškeré tučné části!

Dopřejte si nízkokalorické dezerty
Asi každý z nás si po dobrém jídle rád dá nějaký ten dezertík. Proč ne? Čokoládový dort ale nahraďte čokoládovým pudinkem. Ušetříte tak nespočet kalorií a ještě si splníte svůj denní limit příjmu čokolády... Dobrý tip, ne?

Nezapomínejte na večeři
Jestli chcete zhubnout bez následného jo-jo efektu, rozhodně byste neměli vynechávat žádné jídlo. Ani večeři! Jen se snažte nejíst ji v deset hodin večer... Klidně si vyrazte na večeři do restaurace a v jídelníčku si vyberte něco lehkého, třeba tresku..

Omezte alkohol
Při dietě je důležité se co nejvíc vyvarovat alkoholu, protože ten obsahuje spoustu kalorií! I na party se snažte nevypít ho víc než dvě až tři jednotky, kdy jedna jednotka znamená sklenku vína nebo pivo. Hlavně ale pozor na kalorické bomby, jako je baileys, které obsahuje 129 kcal, a radši si dejte sklenku šampaňského. Ušetříte 50 kcal!

Vsaďte na celozrnné pečivo
Pokud se pečiva prostě nedokážete vzdát, vyřaďte ze svého jídelníčku to bílé a místo něj si pochutnejte na jeho celozrnné variantě. Zachutná vám, uvidíte! Navíc po bílém pečivu máte za chvilku hlad, kdežto po tmavém vám pocit sytosti vydrží mnohem déle, protože má vysoký obsah vlákniny.

Pijte džusy
Čerstvé džusy jsou hitem mezi všemi celebritami! Jsou zdravé, protože obsahují velké množství vitaminů a minerálů a naopak málo kalorií a tuku. Skvělé jsou jak zeleninové, tak ovocné šťávy. A když si je navíc připravíte sami doma, budete mít jistotu, že v nich nejsou žádná přidaná barviva, zvýrazňovače chuti a sladidla. Zkuste to, a vaše tělo vám poděkuje!

Zvolte žvýkačky bez cukru
Bojujete-li stejně jako Pamela s neustálou chutí na sladké, zkuste ji mezi jídly obalamutit žvýkačkami bez cukru. Vaše chuťové buňky díky tomu zapomenou na nějaké mňamky a navíc žvýkání podporuje produkci slin a chrání tak vaše zuby před tvorbou zubního plaku a kazu. A zaručen je i svěží dech!
 


Komentáře

1 Ivana Ivana | 27. listopadu 2017 v 7:12 | Reagovat

strašně ráda mlsám sušené ovoce..tady si můžete nechat namíchat vlastní mix ovoce dle vašich chutí:

http://www.zobshop.cz/vyberte-si/vymysli-kornout/susene-ovoce/

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.